تاریخ منوّرالفکری در ایران (۱) روشن‌فکری دینی از کمبود نگاه تاریخ‌محورانه رنج می‌برد برگزاری جشن بزرگ «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام‌رضا (ع) مشهد استقبال زائران و مجاوران بارگاه رضوی از نمایشگاه «در آستان بقیع» بازدید رئیس بعثه مقام معظم رهبری از نمایشگاه «در آستان بقیع» افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت پذیرش زائران مددجو در خراسان رضوی به کجا می‌روم آخر؟ بررسی فضیلت امیرالمؤمنین(ع) در حدیث ردالشمس برگزاری نشست تخصصی «وعده صادق» در مشهد مقدس دومین نشست کارگروه ملی امام‌رضا(ع) در مشهد برگزار شد درباره بانویی نیکوکار که بانی روشنایی حرم مطهر رضوی شد شکر نعمت همجواری با امام رئوف (ع) بازخوانی شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)| نامه‌ای از مسافر مشهد به مسافر ری ارائه خدمات «آب‌رسانی» در پهنه سیستان توسط خادمیاران رضوی و با هدف کمک به مدیریت کم‌آبی جزئیات برنامه‌های قرآنی روزانه حرم‌مطهررضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) «چشمه‌های معارف رضوی»؛ روایتی از مهم‌ترین احادیث امام رضا(ع) کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شب شهادت حمزه سیدالشهدا(ع) چند هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی داریم؟
سرخط خبرها

تکلیف اجتماعی در سپهر تربیتی امام رضا (ع)

  • کد خبر: ۱۱۲۱۵۲
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
تکلیف اجتماعی در سپهر تربیتی امام رضا (ع)
غلامرضا بنی اسدی - روزنامه نگار

هرطور هم که حساب کنیم، شرایط اجتماعی اقتصادی هم که بد باشد، باز نمی‌توانیم از یاری همدیگر دست بشوییم. ما دربرابر هم مسئولیم؛ مسئولیتی کلان و همه جانبه که از یک جنبه اش هم نمی‌شود فروگذاشت. ولی اینکه دیگران چنین نمی‌کنند یا مسئولان چندان که ما فکر می‌کنیم، برای گشایش همت نمی‌کنند، مسئولیت ما را نفی نمی‌کند.

همه ما و به ویژه مسئولان محترم باید به گره گشایی، التزام داشته باشیم. این کلام راهبردی امام رضا (ع) است که می‌فرماید: «کسى که یکى از برادران دینى اش براى کارى به او پناه آورد ولى او با آنکه می‌تواند، پناه ندهد و کارى برایش نکند، رشته ولایت خداى متعال را بریده است.» انگار کسی شرح حال ما را برای آقا بیان کرده است؛ حال امروز ما را.

جواب هم چنین از لبان عالم آل محمد (ع) حدیث شده است که تا همیشه تازه و راهگشاست. ما اگر می‌خواهیم به قاعده ادعایی که در بندگی داریم، واقعا رابطه‌ای چنین داشته باشیم، باید و باید و هزار باید که مشکلات مردم را حل کنیم.

هیچ پرسشی نباید بی پاسخ بماند. حکومت دینی، نظام پرسش‌های به پاسخ رسیده است. نظام مشکلات رفع شده است. نظام ساختار‌های پاسخگوست. نظام کارگزاران و مردمان مهربان و اهل مواساتی است که نه تنها گره‌های بسته را به سرانگشت تدبیر می‌گشایند که به مهر، غمخوارگی هم می‌کنند. کسی که در سپهر تربیتی امام رضا (ع) رشد یافته باشد، نمی‌تواند جز این مسیر را در پیش گیرد.

راه احیای امر امامت و تبیین ظرفیت‌های بی مثال انقلاب اسلامی هم همین است. این گونه است که نه تنها می‌توان بنیان‌های جامعه را قوام بخشید که در ارائه الگویی پسنیده به جهان هم می‌شود موفقیت را تجربه کرد. ما دربرابر هم و دربرابر کشور خود مسئولیم. با همه وجود بکوشیم این تکلیف را به انجام رسانیم.

به این نکته هم توجه داشته باشیم که نسبت ما به یکدیگر و کشور از جنس دین نیست که ادا کنیم و تمام شود. از جنس تکلیف است که همزاد ماست و تا زنده ایم، تعطیل نمی‌شود. با این نگاه است که می‌توان بر کوچه بن بست هم دروازه گشود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->